Hòstia Mariano!

Per Biel Coramet.

RelativityM.C. Escher, Relativitat, 1953

– Hòstia Mariano!
– Feim la revolució?
– M’agrades…
– Jo també t’admir, José Ignacio.
– Gràcies.
– Què tal?
– Una bogeria…
– No m’espantis!
– Tranquil!
– Què et passa?
– Som aquí, a Madrid, donant voltes.
– Vine.
– No puc.
– Per què?
– T’explic?
– Conta’m.
– Mariano… M’està passant com a tu, què no sé si vaig o si vénc, si puj o si baix. Vull dir que… no sé si he descobert l’infinit o he redescobert que després del 10 x 10 les taules de multiplicar segueixen inexorablement amb l’1 x 1, l’1 x 2 i així fins que comencen un altre cop. Pots confiar en mi? Sé el que vull dir…
– Parla, José Ignacio, parla per l’amor de Déu.
– T’ho explic… És com una metàfora d’un tornar a començar.
He fet construir una maqueta de mida real i he partit a pujar escales, i a baixar-les, i a pujar-les… Quan feia dues hores que hi donava voltes ja no sabia si era al final, al principi, ni on era. He decidit telefonar-te. Mariano, no podem presentar una anormalitat visual i temporal com una idea de canvi. Què no veus que la imatge és de 1953? Hem de vendre la LOMCE com una llei de futur, no de passat.
– Potser tens raó… Mmmmmm, aquestes escales tenen la particularitat que, encara que són finites, tenen un recorregut infinit. No creus que seria millor substituir-les… José Ignacio? I si proposem una rotonda: Proyecto Rotonda Infinita, una educación para toda la vida.
– Què bo Mariano. Canviem de perspectiva. Sí! Efectivament, un triangle equilàter es pot inscriure en un cercle, però un cercle també es pot inscriure dins un triangle equilàter. Caspitas, és fantàstic. No és un canvi, és una transició.
– T’agrada?
– Mariano?
– Sí…?
– Tu solet has pensat això?
– Bé… és una idea del concurs de propostes dels nins de primària…
– Hòstia Mariano!
– Feim la revolució?
– M’agrades…
– Jo també t’admir, José Ignacio.
– Gràcies.
– Què tal?
– Una bogeria…
– No m’espantis!
– Tranquil!
– Què et passa?
– Som aquí, a Madrid, donant voltes.
– Vine…

Relats conjunts proposa una imatge a partir de la qual un pot fer el relat que desitgi. Hòstia Mariano! és la meva aportació del mes de maig.
12 pensaments sobre “Hòstia Mariano!

  1. Totalment delirant! Però què es pot esperar sinó d’aquesta imatge. Força adient introduir-hi el ministre d’educació i el president espanyol, realment no saben si van o venen.

Deixa un comentari

