La meva padrina és una princesa.

Per Biel Coramet i Pericona.

La meva padrina és una princesa i com totes les princeses reposa la seva fragilitat ajaguda entre llençols blancs. L’hem besada de bon de veres, a totes hores, però les nostres besades no contenen prerrogatives reials. La meva padrina no espera que cap besada curi les seves ferides, la meva padrina espera des de dimarts, dimecres, dijous, divendres, dissabte i avui som a diumenge, i fins a demà, si tot va bé, no tenen previst operar-la del maluc.

La meva padrina no s’indignarà perquè no recorda. És la seva sort. Viu un present massa efímer, fragmentat, sense futur, sense passat. La meva padrina no pot odiar, ni es pot frustrar… La desesperança és meva, és nostra, quan veim que la padrina ha de romandre sis dies immobilitzada en un llit a l’espera d’una operació. I sí, jo m’indign amb la boca petita dels qui veim les injustícies.

El rei no espera.

El rei no espera, que per aixo és el rei. Ell també es va rompre el maluc i de seguida va ser intervingut, d’urgència! Ara s’ha dislocat la pròtesis i l’han tornat operar, d’urgència una altra vegada. És el que té ser rei, que es gaudeixen d’uns privilegis poc comuns.

Jo vull unes retallades de rei com aquestes. Jo vull retallades de rei per a totes les princeses, que com la meva padrina, esperen immòbils que algun príncep els curi les ferides. O millor, jo vull unes retallades republicanes per a totes les princeses.

La imatge és d’El Roto, però l’he agafada d’aquí.

_________________________________________________

Vull una cadera reial.
Te deixa un guapo perfil.
En cas que te faci mal
te canvien l’os per marfil.

Cadera republicana
és molt manco elegant.
Camines com un elefant
dels que hi ha a Botswana.

Deixa un comentari

