Crec que no és culpa de l’ingènere humà.

Per Biel Coramet.

La campana de gauss explica moltes coses -mirau l’enllaç i sabreu perquè la ciència explica això de l’excepció que confirma la regla-. Sé que jo pertany a l’ingènere humà, com la majoria de persones del planeta, potser un 96% de la població. Un 2% pertanyen al gènere homo sapiens sapiens. I, és clar, un 2% pertany a una protoespècie que només sobreviu gràcies a l’herència genètica i que segur, crec, que un dia connectarà neurones i assolirà fites beneficioses per a la població mundial.

Una vegada en el Zoo de Barcelona un ximpanzé va impactar una poma en la zona de visitants. Tanta sort que no va ferir ningú. Se suposa que un zoo és un espai segur, per això quan som a la selva o a la jungla no vull intervenir activament en els esdeveniments que ocorren. Ni m’atrevesc a observar allò que passa per por de rebre una manotada d’algun prehumà. La selva és especial, precisament perquè escasseja l’ingènere humà. I és especial perquè sempre hi pots trobar una lliçó de vida.

Ahir un orangutan adult escridassava la manada i els encoratjava a córrer de banda a banda del seu espai d’influència amb l’objectiu d’emprenyar un mascle adult que restava tranquil, assegut en un racó. Hi havia cridòria, molta cridòria, emprenyosa, molesta. Els petits cadells escridassaven la víctima que contemplava atònita l’espectacle. Demencial tot plegat.

A la propera parada vaig baixar, malgrat haver de caminar una estona més. Vaig anar directament a Vídeo art 7 per a llogar “El Origen del Planeta de los Simios”. Volia entendre una mica més l’evolució. No vaig ser capaç de veure el film. No sé si per por d’entendre-ho o al contrari, de no entendre res. Finalment, em vaig excusar a mi mateix per respecte a l’inespècie homínida de l’ingènere humà, que potser no té la culpa de ser una espècie massa involucionada que es veu aboca a viure -amb impossibilitat de conviure- amb protoespècies perilloses per a la convivència.

Imatge: després d’escriure el post vaig pensar que havia de cercar una imatge adient. Vaig escriure “ingènere humà” al google imatges. La imatge apareix en el post La pertinencia del conocimiento en el blog El ser humano a lo largo de la Historia, precisament.

Deixa un comentari

