Tanta hòstia amb el tema del català

Per Biel Coramet i la companyia d’un instant.
No promet mai perquè no m’agrada haver de justificar les meves afirmacions, però crec que avui és necessari prometre. O sigui que: promet que això que contaré és real. I si no és així que les ones hertzianes m’engoleixin i m’enduguin per paissatges estranys, per realitats incompreses i per mons radiofònics virtuals.

Tanta hòstia amb el tema del català i mai havia sentit tanta normalitat com avui (malgrat sigui cosa d’un sospir evaporat immediatament, malgrat sigui des d’un engany que m’he fet a mi mateix). Avui anava caminant pel carrer i m’ha cridat molt l’atenció un cotxe que passava pel meu costat. El conductor tenia el vidre baixat i conduïa amb el braç esquerre recolzat a la finestra. El volum de la ràdio excessivament elevat, fins al punt de fer-se notar. El locutor de l’emissora parlava en català, cosa que m’ha fet girar el cap automàticament. Poques, molt poques vegades, no sé si mai, havia sentit algú que dugués una emissora en català a tot volum. Més encara m’ha cridat l’atenció el cotxe en qüestió i, és clar, la persona en concret.

Avui he estat optimista per uns segons amb el tema de la normalització, o la normalitat. Després de reviscolar, he tornat tocar de peus a terra. Si vols saber en quina entitat treballa el senyor que escoltava l’emissora en català clica aquí. Si vols saber quina emissora escoltava clica aquí.

Ho promet per en Mikimoto, home visionari que sempre parla de normalitat: en un país normal han de passar coses normals, ve a dir habitualment. Ja m’agradaria que això fos normal, freqüent, habitual, però és una excepció. Llàstima!

Deixa un comentari

